O czym należy pamiętać realizując zlecenia

    Od 1 stycznia 2020 r. wszystkie zlecenia są wystawiane i realizowane przy pomocy platformy eZWM – jest to bezpłatnie udostępniona przez NFZ centralna aplikacja internetowa.

    Platforma e-ZWM dostępna jest tutaj

    W ramach aplikacji realizowane są procesy:

    • Wystawienie zlecenia
    • Przekazanie zlecenia do weryfikacji OW NFZ
    • Pobranie wyniku weryfikacji z NFZ
    • Wydruk zlecenia zaopatrzenia
    • Pobranie zlecenia zaopatrzenia do realizacji
    • Aktualizacja danych dofinansowania wg uprawnień pacjenta na dzień przyjęcia do realizacji
    • Rejestracja realizacji zlecenia zaopatrzenia

    Dostęp do aplikacji eZWM bazuje na kontach do SZOI lub PORTALU Świadczeniodawcy. W praktyce oznacza to, że aby stworzyć dostęp do eZWM należy wejść na SZOI lub PORTAL Świadczeniodawcy i tam utworzyć dostęp do eZWM. Każda apteka musi to zrobić samodzielnie na swoim koncie.

    1600x1000---Logowanie SZOI.jpg

    Jak krok po kroku stworzyć dostęp do eZWM?

    PORTAL ŚWIADCZENIODAWCY:

    Woj. (Dolnośląskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Opolskie, Podkarpackie, Pomorskie, Śląskie)

    1600x1000_Mapa-Polski PORTAL.jpg

    Krok 1

    Należy zalogować się do Portalu Świaczeniodawcy, przejść na dół strony i odnaleźć: Administracja i Opcje kliknąć w: Administracja Prawami Dostępu → następnie Dodawanie użytkownika → Uzupełniamy wszystkie wymagane pola i nadajemy hasło, zaznaczamy uprawnienia Administrator → zaznaczamy zgodę → klikamy dodaj → pojawia się zielony komunikat informujący o dodaniu nowego użytkownika.

    Krok 2

    Klikamy na górze strony w listę użytkowników → przenosimy się do widoku z listą użytkowników i na dole strony odnajdujemy stworzonego przez nas użytkownika → klikamy w nazwę użytkownika (identyfikator)

    → rozwija się lista różnych uprawnień → przechodzimy na dół strony i zaznaczamy → uprawnienia dostępowe do eZWM.

    • W ten sposób utworzyliśmy użytkownika dostępowego do eZWM o uprawnieniach administratora. Do każdego konta musi być dodany minimum jeden użytkownik z uprawnieniami administratora. Pozostali użytkownicy mogą być dodani z pominięciem uprawnień administracyjnych.

    • Jeżeli dodamy użytkownika z uprawnieniami administratora – należy pamiętać, że ustalone dla niego hasło może spowodować zmianę hasła również do Portalu Świadczeniodawcy.

    SZOI:

    Woj. Kujawsko-Pomorskie, Lubelskie, Mazowieckie, Podlaskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-Mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

    1600x1000-_Mapa-Polski SZOI.jpg

    Operacje na SZOI 

    Krok 1

    Należy zalogować się do SZOI → przejść do zakładki Administrator (u góry po prawej stronie) → kliknąć w Zarządzanie operatorami → dodawanie operatora → w tym miejscu należy uzupełnić wymagane dane → klikamy Zatwierdź

    Krok 2

    Wracamy ponownie do zakładki Administrator (u góry po prawej stronie) → Zarządzanie systemami centralnymi→ (rozwija się drzewko) klikamy → ZZ → Dodawanie uprawnień administratora → klikamy na słownik (ikonka po prawej stronie) → pojawia się lista operatorów – poprzez kliknięcie w nazwę wybieramy tego, którego utworzyliśmy → wyskakuje komunikat, operacja została dodana pomyślnie → klikamy OK

    • W ten sposób utworzyliśmy użytkownika dostępowego do eZWM o uprawnieniach administratora.

    Do każdego konta musi być dodany minimum jeden użytkownik z uprawnieniami administratora.

    • Jeżeli chcemy dodać konto, które nie będzie administracyjne, a uprawnione do logowania do eZWM wówczas pomijamy krok 2 dotyczący dodawania uprawnień administratora. Wykonujemy tylko krok 1 dodawanie operatora. 

    Operacje na eZWM 

    Uprawnienia do realizacji dla operatora należy dodać po zalogowaniu się danymi Administratora do aplikacji eZWM, wchodząc w zakładkę Administracja > Operatorzy > uprawnienia (kolumna „Operacje”), następnie zaznaczając znak przy „Praca z modułem użytkownika” i zatwierdź. 

    Po dokonaniu powyższych czynności konto operatora otrzyma funkcjonalność poprawnego logowania się i korzystania z aplikacji eZWM.

    WAŻNE!

    Operator lub Użytkownik - powinien być założony dla każdej osoby zatrudnionej w aptece zgłoszonej w umowie do wydawania pieluchomajtek

    Administrator – najlepiej aby był to kierownik lub właściciel apteki lub inna osoba wskazana do tej funkcji przez kierownika lub właściciela


    Niezależnie od tego, czy korzystają Państwo z Portalu Świadczeniodawcy czy SZOI, aplikacja eZWM dla całej Polski ma wygląd graficzny zbliżony do obecnego SZOI, a nie Portalu Świadczeniodawcy.